MDMA یا 3،4-متیلندیوکسی-متامفتامین یک ماده سایکدلیک تهییج کننده و محرک زا از خانواده آمفتامین هاست که به طور غیرقانونی تولید و مصرف می شود. این ماده معروف به اکستازی یا قرصM، اثرات روانشناختی قوی مانند احساس شادی، آرامش، اعتماد به نفس و همدلی ایجاد می کند.

مصرف MDMA می تواند عوارض جانبی خطرناکی مانند گرمازدگی، فشار خون بالا، تهوع و اضطراب داشته باشد.

این ماده در برخی کشورها برای استفاده در روان درمانی تحت نظارت پزشکی آزمایش می شود.

pill
MY Brand

فواید MDMA برای سلامتی چیست؟

بیماران متوجه شده اند سایکو درمانی همراه با ام دی ام ای، دو برابر بیشتر از دسته داروهای صنعتی احتمال داشت که در پایان آزمایشات دیگر ملاک های تشخیصی PTSD را نداشته باشند.

تحلیل های اقتصادی برآورد می کنند که گسترش دسترسی به روان درمانی همراه با ام دی ام ای برای بیماران واجد شرایط PTSD می تواند در طول 10 سال از دهها هزار مرگ جلوگیری کند و میلیون ها سال عمر با کیفیت را تولید کند که منجر به صرفه جویی میلیاردها دلاری در هزینه های مراقبت های بهداشتی می شود.

عوارض جانبی شامل افزایش موقت فشار خون/ضربان قلب، گزگز دندان، سردرد و تهوع بود که قابل مدیریت در نظر گرفته شد.استفاده درمانی شامل ام دی ام ای خالص در دوزهای کنترل شده همراه با روان درمانی است، در حالی که اکستازی غیرقانونی ممکن است.

با این حال، نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد، اما سایکو تراپی همراه با MDMA نویدبخش یک درمان شکست دهنده و نابود کننده برای PTSD است، در صورت تأیید توسط نهادهای نظارتی.

نتیجه اثرات
Results of the benefits of MDMA

سلامت نیوز

آیا FDA روانگردان MDMA را برای درمانافسردگی PTSD تایید می کند؟

آنچه را که باید بدانیم:

درمان توسط ام دی ام ای (MDMA) برای برطرف کردن اختلال استرس بعد از سانحه (PTSD) می تواند مزایای سلامتی زیر را داشته باشد:

کاهش خیلی چشم گیری علائم PTSD در مقایسه با سایکو درمانی با داروهای صنعتی. بیماران تحت درمان توسط ام دی ام ای، با کاهش بیش از 22 امتیازی بیشتری در شدت نمرات PTSD داشتند.پژوهشگران در حال تحقیق این مورد هستند که آیا سایکدلیک از جمله MDMA می توانند به اشخاص درگیر به اختلال سلامت روحی و روان کمکی کند. دو پژوهشگر مطرح بنام های (کورینا کرن/گتی ایماژ):

دومین اجازه انجام مطالعه و بررسی بزرگ فاز 3 نشان دهنده آن است که MDMA دسته ای از سایکدلیک ها، همراه روان درمانی، یک درمان تاثیر گذار برای رفع اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) است.در عین حال،مصرف ام دی ام ای برای درمان PTSDباید تحت نظر کامل پزشکی متخصص و در مکان امن و کنترل شده انجام شود. مصرف غیرقانونی و بدون نظارت پزشک متخصص از MDMA خطرناک است.

MDMA در زمان فعلی در اکثر کشورها غیرقانونی می باشد به غیر استرالیا که اخیراً از آن به عنوان خواص دارویی و درمانی برای بعضی از شرایط سلامت روحی روانی تایید کرده .پشتیبانی پژوهشی جدیدی از شرکت سازمان غذا و دارو قصد دارد بهبود بیماری به کمک MDMA را به عنوان درمانی برای افسردگی یا PTSD تایید کند.

داروی سایکدلیک MDMA که معمولاً به عنوان “قرصMDMA ” یا “سنگ ” MDMAشناخته شده است یک قدم به گرفتن تایدیه از شرکت سازمان غذا و دارو به عنوان درمان برای اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) نزدیکتر شده .این بعد از دومین فاز بزرگ 3 می آید اجازه انجام مطالعه منبع مورد اطمینان دریافت که این دارو سایکدلیک، همراه با بهبود روان درمانی، در کاهش علائم در گروه از نژادهای متغیر اشخاص ابتلا به PTSD متوسط ​​تا شدید تاثیر گذار است.

پژوهش
News about MDMA review

برت واترز، یکی از بنیانگذاران و مدیر برنامه اجرایی Reason for Hope ، گروهی که طرفدار آن است، گفت: « تعداد زیادی از افراد بیمار که ما با آنها کار می کنیم، هر چیز دیگه را تست کرده اند یا برای زمان طولانی با داروهای صنعتی یا درمان های بی فایده [PTSD] دست و پنجه نرم کرده اند. به نمایندگی از بازآورنده و سایرین داوطلبان در موضوع مسائل مربوط به داروهای سایکدلیک و سایکو تراپی.

او به Healthline گفت: «سپس این پیشرفت بسیار شگفت انگیز است و امیدوارهستیم به یک مورد درمانی جدید و قابل اهمیت برای اشخاصی که واقعاً به آن احتیاج دارند منجر شود.

MDMA می تواند حتی به علائم شدید PTSD کمک کند؟

در پژوهش های جدید که توسط موسسه غیرانتفاعی چند رشته مطالعات روانگردان (MAPS) پشتیبانی می‌شود، 104 شخص درگیر به PTSD متوسط​یا شدید بهبود توسط MDMA – با استفاده از اداب رسوم توسعه ‌یافته توسط MAPS – یا یک ترکیبی بی ضررهمراه با درمان دریافت کردند.

بعد از سه جلسه درمانی 8 ساعته به فاصله حدودا 1 ماه 71% از اشخاص گروهای درمانی توسط MDMA دیگرمعیارهای تشخیص از اثراتPTSD را نداشتند، در مقایسه با 48% از اشخاصی که در دسته های درمان با داروها صنعتی قرار داشتند.

آماری از آزمایشات قانونی در 14 سپتامبر انتشار شد طب طبیعت منبع مورد اعتماد.به نظر می رسید که اثرات درمانی و برطرف کردن توسط MDMA بدون در نظر گرفتن به شدت PTSD شخص در افرادی که در معرض خطر ابتلا به اختلال مصرف الکل یا مواد به (جز سایکدلیک) یا با سابقه ترومای دوران کودکی(آسیب ها ی روحی روانی و اثرات ترس و اظطراب) هستند، به همان اندازه خوب کار می کند.

برطرف کردن PTSD
PTSD

همچنین در بین گروه های قبیله ها و قومی به خوبی کار کرد یک سوم از داوطلبان نژاد خود را به عنوان “غیر از سفیدپوستان” و بیشتر از یک چهارم قبیله ها خود را اسپانیایی/لاتینی معرفی کردند.

اشخاصی از قبیله نژادی و قومی و دیگر گروه های مختلف هستند کمتر ارائه شده است منابع مورد اعتماد در پژوهش های آزمایشی، حتی اگر بعضی از این دسته از افراد با خطر بیشتری از بعضی موقعیت سلامت مواجه هستند. به طور مثال، یک بررسی در سال 2011 نشان داده که اشخاص سیاه پوست در مقابله با سایر دسته نژادی بیشترین خطر ابتلا به PTSD را در طول زندگی خود دارند.

دکتر نهال وادان ، روانشناس سرشناس در بیمارستان زوکر هیلساید Northwell Health، عنوان کرد که یکی از نقاط قوت این آزمایش تنوع بیشتر آن است.

او به Healthline گفت: «این بررسی کار خیلی بهتری در جذب اشخاصی از جمعیت‌های به جزسفیدپوست ها صورت گرفت، در حالی که هنوز اثرات قدرتمندی خواهد داشت. بنابراین این یک رشد بزرگ به جلو برای این زمینه درمانتوسط MDMAاست.نتایج پژوهش های جدید شبیه به نتایج قبلی بود فاز 3 آزمایشات قانونی منبع مورد اطمینان به وسیله همان تیم، که در آن 90 نفر بهبود توسط MDMA یا یک دارو سایکدلیکی همراه با درمان شده اند.

در آن بررسی، بعد از سه جلسه درمانی 8 ساعته به فاصله 4 هفته 67% از اشخاصی که درمان توسط MDMA روی آنها آزمایش شد، دیگه در لیست واجد شرایط تشخیص PTSD نبودند، در مقایسه با 32% با افرادی که از داروهای صنعتی را استفاده می کردند بهبود پیدا می کردند.

پژوهشگران نوشته اند، برای اشخاص مبتلا به PTSD که از این روش درمان MDMAسود می برند توسط یک قدرت پنهانی روان درمانی را با کم کردن احساسات ترس، تهدید و احساسات منفی کاهش می دهد.

درمان PTSD
TRETING PTSD

با این حال، زمانی که نتیجه این دو آزمایش امیدوارکننده هست؛ وادان اخطار می‌دهد که بهبود توسط MDMA امکان دارد برای همه ی افراد موثر نباشد.

او عنوان کرد: «تعداد زیادی از افراد به هر دلیل خاصی خواستار به استفاده داروهای سایکدلیک نیستند. همینطوری که از نتیجه بررسی می بینید اشخاصی هستند که تاثیرات جانبی منفی ناشی از استفاده چنین داروی قدرتمندی را دارند.شایع ترین تاثیرات جانبی که توسط داوطلبان در پژوهش های جدید که MDMA استفاده میکنند تجربه شده است شامل سفت شدن عضلات، حالت تهوع، کم شدن اشتها و عرق کردن زیاد بود. بیشتر موارد خیلی کم یا متوسط بودند و به طور خود به خود کاملا از بین رفتند.

گرچه هیچ کدام از داوطلبان که MDMA استفاده میکنند ری اکشن خیلی شدیدی از خود نشان ندادند، وادان اظهار که دسته های از اشخاصی که از سایکدلیک مصرف می کنند نتیجه و اثرات منفی ماندگاری را دارند، مانند بعد از یک “تریپ بد”.

سپس برای افرادی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند زیرنظر درمان توسط سایکدلیک قرار گیرند، «ما اجبارن درمان‌های دیگری را برای بهبود با این اشخاص در نظر بگیریم».

یکی از موارد امیدوارکننده پژوهش جدید این است که تنها فقط 2% از اشخاصی در گروه های بهبود با کمک MDMA از آزمایش سریع خارج شدند. در دسته های دیگر داروهای صنعتی با درمان 16% ترک تحصیل کردند که به گفته پژوهشگران احتمال دارد به خاطر دریافت درمان اثرات کمتر باشد.

سنگ ام دی ام ای
MDMA Stone

در مقاسیه، یک مطالعه در سال 2022 منبع مورد اطمینانشان نشان داد که درصد ترک درمان افرادی که در میان بیماران مبتلا به PTSD که روان‌درمانی (قرص های شیمیایی) دریافت می‌کنند 47 تا 56 درصد است.

واترز گفت: «فکر می‌کنم در صورت تایید، درخواست های زیادی برای این نوع روش درمان وجود خواهد داشت، به ‌خصوص در میان جمعیت با تجربه، از جمله افرادی که با درمان‌های کاملا استاندارد طلایی مانند SSRIs (جذب مجدد انتخابی هورمون های سروتونین) کمکی نکرده ‌اند. ودیگر دسته از داروهای ضد افسردگی این درمان ها شامل درمان پردازش شناختی ) CPTاختلالات روحی روانی اختلال استرس بعد از ضربه میباشد که بر روی روابط شخصی خانوادگی و اجتماعی شخصی که درگیرش شده تاثیرات منفی بجا میگذارد (بهبود روبه رو شدن به صورت بلند مدت (PE)، حرکات چشم، ( (EMDRاز بین بردن حساسیت و بازسازی و سایر روش ها با تمرکز قابل توجه بر تروما( بر تشخیص دادن و به چالش کشیدن عادت های فکری و رفتارهای منفی)است.

وضعیت حقوقی MDMA

MAPS و سایر اقشار از قانونی کردن MDMA، که یک داروی از دسته جدول سایکدلیک در ایالات متحده است، یک نام فدرال برای موادی با جذب بالا برای سوء استفاده و هیچ گونه مصرف پزشکی پذیرفته ‌شده‌ای در زمان حال وجود ندارد، پشتیبانی کرده ‌اند.

بررسی مپ
Legalization by MAP

MDMA همچنین در بیشتر کشورهای سایر غیرقانونی است. در عین حال، در ژانویه سال جاری، استرالیا اولین کشوری بود که به دکترهای روانپزشک این اجازه را داد MDMA را برای بهبود بعضی از شرایط سلامت روان تجویز کنند.

MAPS این هدف را دارد در اواخر سال جاری به دنبال تایید رسمی و قانونی از FDA باشد. از آنجایی ثابت شده که آژانس MDMA را به عنوان یک “داروی درمانی موفقیت آمیز” تعیین کرده است – گروه ای برای درمان های با قدرت پذیری بسیار بالا و امیدوارکننده برای شرایط جدی یا تهدید آمیز زندگی – این برنامه از پژوهش های بدست آمده باید به خیلی سریع ارزیابی شود.

اگر MDMA به جای یک روش درمانی برای PTSD توسط FDA تایید شود، وزیر بهداشت و نیروهای خدمات انسانی (HHS) پیشنهاد می کند که دارو MDMAبه یک لول محدودتر تغییر پیدا کند. بعد از آن، موسسات مبارزه با مواد مخدر یک قانون موقتی برای زمان بندی مصرف دوباره دارو انتشار می کند.در حالی که MDMA همچنین محدودیت‌هایی دارد – چه از نظر تعداد یا همان دونه به زمان‌بندی نهایی وابستگی دارد – دیگر به صورت کامل غیرقانونی نخواهد بود.

مارتین آر استیل، ژنرال سه ستاره بازنشسته در ارتش تفنگداران دریایی ایالات متحده امریکا و یکی از بنیانگذاران Reason for Hope، ادعا کرد که حتی پس از تایید کامل FDA، هنوز کارهای بسیار زیادی هست برای انجام دادن وجود دارد تا اعتماد به شکل کامل حاصل شود که مردم، به ویژه سربازان قدیمی که دچار بیماری PTSD می توانند به این روش از نوع درمان دسترسی داشته باشند و از پس آن برآیند.

سایکو تراپی
Treatment versus MDMA

او به Healthline گفت: “ما حتما ارائه دهندگان بیشتری را توسط این پروتکل های متمرکز برای سربازان قدیمی، چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور کنترل کردن کهنه سربازان آموزش دهیم.” وی عنوان کرد ، به جز بر این، موارد درمانی دیگری مانند مراقبت کردن و تسلط بر جامعه و موسسات درمانی و پوشش دهی قوی بیمه سلامت مورد احتیاج خواهد بود.

استیل گفت: «آنچه که ما هرگز نمی‌خواهیم پس از این موفقیت اتفاق بی افتد این است که فقط تعداد محدودی از افراد توانایی پرداخت هزینه درمان را داشته باشند.

دکتر ریک استراسمن ، نویسنده کتاب مولکول روح و کمک استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیومکزیکو، بیان کرد که شرایط فعلی جدول MDMA مانع اصلی در دسترس بودن بیشتر به این دارو سایکدلیک به عنوان یک درمان است.موقعیت فعلی برنامه همچنین تحقیق بروی MDMA را به عنوان داروی درمانی برای شرایط متفاوت برای پژوهشگران سخت ‌تر می‌کند، به این دلیل آنها باید مرحله های تأیید زیادی را سپری کنند تا دارو MDMA را به شرکت کنندگان در پژوهش و مطالعات بدهند.

تایید FDA و زمان ‌بندی مجدد MDMA به پژوهشگران این شرایط را می‌دهد تا آزمایش‌های قوی و بزرگ‌تری را از این دسته از دارو سایکدلیک، از جمله آزمایش اینکه چرا روی بعضی از اشخاص به MDMA پاسخ نمی‌دهند، اینکه آیا مدل های مخصوصی از درمان با داروMDMA بهتر تاثیر میگذارد یا نه و اثرات آن تا چه مدتی ادامه دارد را مطالعه و بررسی کنند .

قانونی شدن توسط FDA
FDA approved

وادان گفت: «برای اینکه به صورت کامل آگاه باشیم تاثیرات بلند مدت یک درمان چیست، اکثرا نیاز به تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا دارد، که به پزشکان این امکان را می‌دهد دارو را به صورت قانونیتجویز کنند.در حالی که بررسی جدید بر مصرف از بهبود با کمک MDMA برای PTSD متمرکز بود، استراسمن ادعا کرد که نتیجه امکان دارد که از آزمایشات بر روی انواع داروهای سایکدلیک حمایت کند.

او به Healthline گفت: «این کار اثرات سایشی بر دیگر پژوهش های روانگردان دارد. «یعنی داروهای سایکدلیک که تحت تاثیر آزمایشات قانونی به طور کامل دقیق داده می‌شوند می‌توانند موثر با تاثیرات مثیت باشند.»

در عین حال، “هر بیماری و هر دارویی باید به شکل جدا و مستقل مورد بررسی قرار گیرد.” “نباید تصور کرد که نتیجه یکسانی را خواهید دید، به عنوان مثال، با مجیک ماشروم یا سیلوسایبین.”

در یک آزمایش املا قانونی بزرگ فاز 3 پژوهشگران فهمیدن که درمان توسط MDMA تاثیرات را در بیشتر از دو سوم اشخاص مبتلا به PTSD متوسط​تا شدید بهبود و درمان می بخشد.

قرص ام دی ام ای
Wiker

حامی این پژوهش با تنوع نژادی درخواستی را برای تایید درمان توسط MDMA برای برطرف کردن کامل PTSD به FDA ارسال خواهد کرد.

حامیان بیماران می گویند برای مطمئن شدن از اینکه این روش درمان به طور کامل گسترده در دسترس همگی و مقرون به صرفه برای اشخاص نیازمند، از جمله افرادی که در اثر سوانح جنگی درگیر PTSDشده اند که امکان دارد از درمان های موجود برای برطرف PTSD بهره مند نباشند، به کار بیشتری نیاز است.

MDMA، افسردگی و اضطراب: آیا آسیب می رساند یا کمک می کند؟

تحقیقات پزشکی توسط تیموتی جی. لگ، دکترا، روانشناسی

MDMA که معمولا به عنوان EXTASY یا قرصM معروف میباشد، این پتانسیل را دارد که باعث برطرف کردن افسردگی یا اضطراب شود. اما پژوهشگران در حال تحقیقات بیشتر هستند تا مطمئن شوند آیا امکان این را دارد روزی برای تمامی انسانها کاملا مفید وموثر باشد.

آیا رابطه ای بین رسانه های اجتماعی و تصویر بدن وجود دارد؟

بررسی پزشکی توسط دانیل وید، LCSW

رسانه های اجتماعی می توانند بر تصویر ذهنی افکار شما تأثیر منفی بگذارند، اما تاثیرات و جنبه های مثبتی نیز دارند. از طرف دیگر می تواند برتصویر سازی ذهن شما تأثیر مثبت بگذارد.

بررسی دقیق عمیق Grow Therapy 2024: آیا ارزشش را دارد؟

بررسی پزشکی توسط Joslyn Jelinek، LCSW

رشد بهبود و درمان منحصر به هر شخص است زیرا خدمات پزشکی و درمانی حضوری و آنلاین را ارائه می شود. شما می توانید این تنظیمات و گزینه های دیگر را از روش گسترده تر آن جستجو کنید.

اثرات MDMA در زمان بارداری

آنچه درباره استفاده داروهای صنعتی ضد افسردگی در بارداری می دانیم طبق یک آزمایش جدید برروی یک موش، مصرف داروهای ضد افسردگی در زمان بارداری این احتمال را دارد که بر رشد مغز در رحم تأثیر گذارد باشد.

درمان با کمک MDMA برای PTSD چیست؟

MDMA که بیشتر بنام قرصEX یا قرصM معروف میباشد یک داروی سایکدلیکی است که به شکل یک محرک عمل می کند. این دارو ماده هایی را در مغز شما آزاد می کند مانند: سروتونین- دوپامین و اکسی توسین و نورآدرنالین تا اثری انرژی زا ایجاد کند مانند: احساسات همدلی و لذت حسی و کاهش اظطراب که حواس شما را تقویت کند و حسی مانند خودآگاهی وعشق را تقویت کند.

این حالات از رفتارهای روانی ایجاد شده توسط MDMA، محیطی ایده آل و مناسب برای بیماران مبتلا به PTSD بوجود می آورد تا این توانایی را داشته باشند در رابطه با تجربیات آسیب زای خود مطرح کنند و آنها را بازسازی کنند.

حالات رفتاری
Therapeutic conditions of MDMA use

MDMA به بیماران درگیر به PTSD این کمک را می کند تا از پرهیز کردن از خاطرات آسیب زا دوری کنند و در عوض، آنها را در حالتی که احساس امنیت و آرامش روانی می کنند، برطرف و بازسازی کنند.این روند پیشرفت می تواند به یادگیری بازیابیکمک کند، جایی که اشتراک های جدید بین محرک ها و حس امنیت شکل می گیرد و بر ارتباطات قبلی با حس خطر غلبه می کند.

بنابراین، MDMA یا داروهای سایکدلیکی می تواند به بیماران مبتلا PTSD کمک کند تا خاطرات آسیب زا را در حالی که حس امنیت می کنند بازیابی کنند و روندهای شناختی جدیدی را برای کنترل و مدیریت این خاطرات آموزش ببینند.

کارشناسان از تاثیرات MDMA به عنوان قسمتی از بهبود اختلال استرس پس از حادثه شدید (PTSD) استفاده می کنند، یک شرایط سلامت روحی و روانی که تقریباً 3.5٪ از بزرگسالان ایالات متحده را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

به چه روش MDMA می تواند کمک کند؟

PTSD بعد از اینکه شخصی درگیر یک اتفاق آسیب زا مانند یک سانحه تصادف جدی، سوء استفاده یا تجاوز جنسی، جراحات یا جنگ می شود که بروری روحیه و افکار و لایه های عمیق ذهنی اثر گذار میباشد اتفاق می افتد. خاطرات معمولا به صورت فلاش بک یا کابوس ظاهر شوند و بعضی از افراد را مجبور میکنند که لحظات وحشتناکی را دوباره تجربه کنند PTSD خیلی شدید نیز می تواند منجر به تصمیم خودکشی شود .

مازراتی
Mazerati Pill

هیچ دارویی صنعتی برای بهبود PTSD وجود ندارد ، اما بعضی از داروها امکان دارد علائم بیماری را کاهش دهند. درمان هایی مانند گفتار درمانی و درمان شناختی رفتاری و اخلاقی نیز می تواند کمک کننده باشد. اما معمولا یک سوم افراد درمان را ترک می‌کنند و تا 58% پس از اتمام درمان همچنان علائم PTSD را دارند. در این مرحله است که درمان با داروی سایکدلیکی توسطMDMA شروع می شود.

محققان دریافته ‌اند که زمانی به اشخاص مبتلا به PTSD در یک محیط کلینک درمانی تحت کنترل دوز مشخصی از MDMA داده می‌شود، به آنها این کمک را می‌کند تا این توانایی را داشته باشند که روی رویدادهای آسیب ‌زا کار کنند.

خود MDMA به علت سابقه آن به عنوان یک داروی تفریحی با پتانسیل آسیب، سوء استفاده و اعتیاد ، در خیلی از کشورها هنوز برای استفاده قانونی تایید نشده است . اما از سال 2017، FDA تاثیرات مفید این دارو بر برطرف کردن علائم PTSD را “درمان و بهبود موفقیت آمیز” می داند.

MDMA چگونه کار می کند؟

MDMA (که مخفف عبارت 3، 4-methylenedioxymethamphدلیلetamine است) باعث آزاد شدن انتقال دهنده های به شبکه های عصبی، انتقال دهنده های شیمیایی به سلول های مغزی می شود که فعالیت مغز را عوض می کند. آنها شامل هورمون های “حس خوب” مانند دوپامین ، سروتونین، و نوراپی نفرین، و همچنین اکسی توسین، پرولاکتین، کورتیزول و وازوپرسین هستند.

تاثیرات ام دی ام ای
Effects of MDMA on the brain

تاثیرات کوتاه مدت می تواند شامل احساسات زیر باشد:

1.احساس شادی و خوشی، انرژی بالا،احساسات عاطفی حس گرمی و صمیمی، همدلی

2.بالا رفتن اعتماد به نفس،توانایی بازگو کردن احساسات، تقویت هوش حسی و تقویت ضمیر ناخودآگاه

3.باز شدن مردمک چشم، فشردن دندان، خشکی شدن دهان،

4.بالا رفتن ضربان قلب، فشار خون، حرارت بدن

5.تاری دید در دوزهای بالا، عرق کردن

6.اختلال در درک زمان و حواس (مانند سینستزی)

7.توانایی بازگو کردن احساسات

این اثرات می تواند بر اساس دوز، زیست شناسی فردی، عوامل محیطی و ترکیب ام دی ام ای با سایر مواد متفاوت باشد. رعایت اقدامات ایمنی لازم در محیط های کنترل شده برای کاهش خطرات ضروری است.

رشنه های عصبی مغز
The parts of the brain that take MDMA

محققان بهداشت روان می گویند این احساسات احتمال دارد یک مکان ایده آل برای افراد مبتلا به PTSD فراهم کند تا در مورد احساسات نهفته و سرکوب شده خود صحبت کنند، و بیشتر به خود فکر کنند و روی اتفاقاتی که ممکن است باعث بوجود آمدن شرایط آنها شده باشد، تمرکز و کار کنند.

عوارض جانبی با کمک MDMA برای درمان PTSD چیست؟

1.تنش یا گرفتگی عضلانی

2.تهوع

3.عرق کردن

4.بالارفتن موقت فشارخون و ضربان قلب درطی جلسات درمانی

5.سردرد

6.گزگز دندان ها یا فشردن فک ها

7.لرزش یا بی قراری

در آزمایشات فاز 3، هیچ بیماری بخاطر عوارض جانبی از مراحل درمان انصراف نداد.اثرات جانبی گزارش شده است بیشتر تاثیرات خفیف و موقتی داشتند و توسط پزشکان متخصصان قابل مدیریت ارزیابی شدند.

مهم این است که درمان کمکی توسط MDMA فقط زیر نظر کامل و دقیق پزشکی و در محیط موردنظر با شرایط امین و تحت کنترل شده انجام شود.استفاده غیرقانونی MDMA می تواند بسیار خطرناک باشد.بنابراین، با رعایت کردن اقدامات ایمنی لازم،اثرات جانبی درمان کمکی بوسیله MDMA برای PTSD شدید قابل مدیریت به نظر می رسد.

شواهد چیست؟

دانشمندان تا به زمان حال به دنبال پیدا کردن مزایای MDMA برای اشخاص مبتلا به بیماری روحی PTSD در آزمایشات با مجوز قانونی هستند. نتایج به دست آمده امیدوارکننده بوده است.پژوهشگران ادعا میکنند درمان شدن با کمک MDMA و مجیک ماشروم احتمالا مزایای بیشتری نسبت به هر روان درمانی یا دارویی صنعتی دیگری داشته باشد که الان برای درمان بیماری روحی PTSD شدید استفاده می شود.

در واقع، آنها این ادعا را میکنند علائم PTSD را می توان پس از یک دوره درمانی تحت کنترل دو یا سه جلسه کنترل یا کاهش داد. و فواید موثرآن ممکن است بلندمدت باشد. یک مطالعه و آزمایشات نشان داد که 67% از اشخاص گزارش دادند که یک سال بعد از پایان درمان با کمک MDMA، بهبود یافتن و دیگر اعلائم معیارهای PTSD را در خود نمیبینند.

قرس روانگردان
casa de papel

این نتیجه های تحقیقات باعث شده است که FDA به درمان و بهبود بخشیدن با کمک MDMA “وضعیت دسترس بودن گسترده” بوجود آید. به این معناست که متخصصان پزشکی سلامت روان می‌توانند دارو را به اشخاص خاصی که درگیر بیماری بسیار شدید PTSD هستند که احتمال دارد تهدید کننده زندگی هر شخصی باشند، بدون آزمایش و مجوز بدهند . همینطور می‌توان آن را به شخصهایی داد که PTSD به سایر انواع روان درمان های پزشکی پاسخ نمی‌دهد و نمی‌توانند قسمتی از آزمایش‌های بالینی فاز شماره3 باشند.

از آنجایی که درمان در یک مرکز درمانی کنترل شده زیر نظر پزشکان متخصص انجام می شود، احتمال اینکه سوء استفاده بشه کم است. همچنین اثبات شده است که MDMA ارزان‌تر از سایر روش های درمانی جایگزین برای بهبود بخشیدن به PTSD شدید است که ممکن است بیشتر طول بکشد و به کمک‌های تجربه های بیشتری نیاز داشته باشد.

آنچه در مورد مصرف از MDMA برای PTSD باید بدانید:

اگر از نوع شدید این بیماری PTSD برای شما تشخیص داده شده است و به بهبود توسط MDMA علاقه دارید، مهم است که به یاد داشته باشید که این روش درمان باید فقط با کمک و زیر نظر پزشکان متخصص در یک محیط امن و آرام تحت کنترل پزشک مربوطه انجام شود.

درمان با کمک MDMA نباید تحت هیچ شرایطی با اکستازی تفریحی اشتباه گرفته شود. داروهای خیابانی به هیچ وجه تاثیرات درمانی یکسانی ندارند و احتمال دارد دوز و خلوص دقیق آنها را اطلاع نداشته باشید.

در واقع، پژوهشگران می گویند که MDMA به طور غیرقانونی خریداری و تولید می شود احتمال دارد حاوی مواد دیگری مانند مت آمفتامین ، کتامین (نوعی بی حس کننده)، کافئین یا افدرین)باشد . این ترکیبات می تواند برای سلامتی هر فردی خطرناک باشد.

درمان با کمک MDMA برای همه افراد خوب نیست. قبل از اینکه بخواهید آن را استفاده کنید باید حتما از نظر فیزیکی و ذهنی آماده و پاکسازی شوید. اگر دوست دارید یا نیاز هست به مصرف MDMA برای کمک به علائم شدید PTSD هستید، با پزشک متخصص یا درمانگر خود درباره اینکه آیا داروهای سایکدلیکی برای شما مفید و تاثیر گذار باشد مشاوره بگیرید.

چگونه این مقاله را بررسی کردیم:

تاریخ

کارشناسان ما به طور مستمر فضای سلامت و تندرستی را زیر نظر دارند و زمانی که اطلاعات جدید در دسترس قرار می گیرد، مقالات خود را به روز می کنیم.

نسخه فعلی

21 سپتامبر 2023

نوشته شده توسط

Goddessmushroom
ویرایش شده توسط

Goddessmushroom

اسکرول به بالا

برای استفاده سایکدلیک شما باید بالای +18باشید

+18

- -