DMT چیست؟

دی ام تی از میموسا
DMT

DMT (N,N-Dimethyltryptamine) یک ماده سایکودلیک توهم زا قوی است که به طور طبیعی در بسیاری از ریشه گیاهان وداخل مغز حیوانات از جمله انسانها که داخل غده پینه آل وجود دارد این ماده در ایالات متحده به عنوان یک ماده کنترل شده بر اساس برنامه طبقه بندی شده است به این به این معنی که پتانسیل بالایی برای سوء استفاده دارد و هیچ استفاده پزشکی پذیرفته شده ای نداردDMT باعث ایجاد توهمات شدید بینایی و شنوایی و همچنین احساس گسستگی و تغییر حس زمان و تصویر بدن می شود اثرات معمولاً در عرض چند دقیقه پس از مصرف شروع می شود و حدود 30-45 دقیقه طول می کشد DMT را می توان به روش های مختلفی مصرف کرد، از جمله میتوانید بکشید، اسنیف کردن،، تزریق یا خوراکی در دم کرده هایی مانند در حالی که DMT برای قرن ها در مراسم مذهبی و معنوی، به ویژه در آمریکای جنوبی استفاده شده است، خطرات قابل توجهی را به همراه دارد. عوارض جانبی می تواند شامل فشار خون بالا، افزایش ضربان قلب، بی قراری، تشنج و در موارد نادر، کما و ایست تنفسی باشد همچنین احتمال تجارب آسیب زا و دشواری در ادغام “سفر” در زندگی واقعی وجود دارد قانونی بودن DMT متفاوت است، اما در اکثر کشورها، از جمله ایالات متحده، ساخت، خرید، تملک یا توزیع آن غیرقانونی است با این حال، اخیراً برخی از شهرها آن را جرم زدایی کرده اند محققان می توانند DMT را تحت قوانین سختگیرانه مطالعه کنند.

اثرات dmt بر مغز چیست؟

DMT اثرات عمیقی بر مغز انسان دارد، همانطور که چندین مطالعه اخیر با استفاده از تکنیک های تصویربرداری عصبی پیشرفته نشان می دهد:

تاثیرات دی ام تی
effect DMT

• fMRI نشان می‌دهد که DMT اتصالات عملکردی جهانی، از هم فاصله گرفتن و جداسازی شبکه ها را بالا میبرد می‌دهد و میدان مرکزی و اصلی قشر مغز را فشرده می‌کند این دگرگونی هادر قشر ارتباط سرعت گردش خون در مغز که با عملکردهای روانی خاص انسان ارتباط دارد و دارای پتانسیل مهم و بالایی از گیرنده های سروتونین 2A (5-HT2AR) است، که هدف اصلی تاثیر DMT است،معمولا بارزتر است.

• EEG نشان می دهد که DMT باعث پایین آوردن مقدار زیادی قابل توجه از توان حالت های آلفا و بتا، افزایش باندهای حالت های دلتا و تتا فرکانس های پایین تر و بالا بردن سطح تنوع سیگنال می شود.پایین آوردن سطح حالت قدرت آلفا مغز به شدت با قدرت ذهنی اثرات DMT در ارتباط است.

• DMT امواج تار های مغناطیسی یا همان میدان مغناطیسی سیار قشر مغز را متغییر می کند و آنها را از قدرت طبیعی امواج مغناطیسی رو به عقب به سمت امواج مغناطیسی رو به جلو به فاصله می اندازد،شبیه به آنچه در موقع تحریک بینایی با چشم باز اتفاق می افتد.بالا بردن سطح امواج رو به جلو با شدت و قدرت اثرات ذهنی DMT و تأثیرات آن بر تصویرهای بصری ارتباط مسقیم و مثبت دارد.

• نتایج تصویربرداری عصبی با بالا رفتن برانگیختگی DMT مطابقت دارد و حاکی از آن است که خرده‌حالت‌های مغزی القا شده توسط DMT با خروجی سمپاتیک (اعصاب سمپاتیک یکی از بخش‌های سیستم عصبی محیطی است که فعالیت‌های غیرارادی را کنترل می‌کند) و معنی‌دار بودن سفر شما مرتبط هستند.

Connecting networks
Connecting neural networks

به طور خلاصه، DMT به طور خیلی عمیق فعالیت مغز انسانها را تغییر می دهد، به خصوص در نقطه های ارتباطی ترانس وجهی یعنی تحریک مغناطیسی مغز، به شیوه هایی که با شدت و واقعی بودن حالت تغییر کرده سطح آگاهی که ایجاد می کند مربوط است این تاثیرات در درجه اول از طریق آگونیسم 5-HT2AR واسطه می شوند.

کارایی های درمانی بالقوه dmt در علم پزشکی چیست؟

DMT ویژگی های درمانی زیادی را برای بهبود و برطرف کردن اختلالات گوناگون سلامت روحی روانی، به خصوص افسردگی، اضطراب، PTSD و جلوگیری از مصرف مواد مخدر نشان داده است:

درمان با دی ام تی
effect site brian

• پژوهش ها و تحقیقات نشان می‌دهد که تجویز تنهایی DMT می‌تواند تاثیرات درمانی و بادوام را برای این شرایط محیا کند. اختلالات معمولا همزمان در اشخاص هستند و نتیجه ها را با درمان های معمولی محدود می شود، اما DMT امکان دارد توانایی آسیب شناسی های همراه را به شکل کلی مورد هدف قرار دهد.

• هدف از بهبود و درمان DMT درمان بخشی از مشکلات سلامت روحی و روان است که کنترل آنها با رویکردهای الانی دشوار است. سفری عرفانی عمیق و که تجربه می کنید، از جمله احساس انحلال نفس و یگانگی با جهان هستی، امکان دارد کلیدی برای مزایای بهبود بخشی و درمانی آن باشد.

• در قیاس با دیگر دسته های روانگردان، مدت تایم کوتاه تاثیرات DMT (10-20 دقیقه) می تواند هزینه های مالی و تایم را هم برای افراد تحت درمان و هم برای پزشکان متخصص کمتر کند. سفری عمیق عرفانی، که به نظر می رسد DMT برای بدست آوردن آن مناسب است، یک احتمالات خیلی قوی از فواید بهبود و درمانی است.

• چندین موسسه در حال گسترش فرمول سازی قابل اسنیف کردن و تزریقی DMT برای مصارف و مطالعه پزشکی در شرایط روانپزشکی هستند. در عین حال، پژوهش ها هنوز در مراحل اولیه است و آزمایش‌های در زمینه پزشکی برای مطالعه و اثربخشی و ایمنی DMT برای این نشانه‌ها همچنان در حال بررسی هستند.

اتصال شبکه نورونی
Transplantation of neurons with DMT

• DMT از نظر پیوند ساختار بافتی با انتقال دهنده شبکه های عصبی سروتونین ارتباط دارد و تعداد گره های بافتی بالایی برای شبکه گیرنده های 5-HT1A و 5-HT2A دارد. تاثیرات درمانی و بهبود آن امکان دارد از طریق متعادل ساختن انتقال شبکه های عصبی سروتونرژیک رابطه شود.

در حالی که مدارک بدست آمده اولیه کاملا امیدوارکننده است،تحقیقات پزشکی دقیق تری و کامل تری برای ثابت کردن موثر بودن و ایمنی بهبود با کمک DMT برای اختلال سلامت روحی روان لازم است. خطرات پنهان شامل اضطراب، گیجی، پارانویا و سندرم سروتونین با استفاده همزمان با داروهای ضد افسردگی است.

مزایای پنهانی درمان dmt برای افسردگی چیست؟

درمان با DMT یکی از بهترین روش ها برای درمان افسردگی است، به خصوص برای بیمارانی که به داروهای ضد افسردگی سنتی خیلی خوب پاسخ نداده اند:

• گویا ثابت شده استDMT آمادگی مغز را برای سازگاری با محیط و درک از بُعد جدید و بالاتر بالا میبرد و اجازه می دهد دگرگونی سریع و شکل گیری اتصالات شبکه های عصبی جدید ایجاد شود.این امکان دارد به بی اثر کردن آسیب ناشی از استرس و پس زمینه هایی فکری افسردگی از قبل کمک کند.

رفع افسردگی
DMT relieves depression

• پژوهش های اولیه از یک کارآزمایی فاز IIa توسط شخصی بنام Small Pharma نشان میدهد که 40٪ از بیماران ابتلا به اختلالات افسردگی اساسی بعد از مصرف یک دوز از فرمول مخصوص DMT SPL026،به همراه جلسات روان درمانی درمان یافتند.

• از بین افرادی که به صورت کامل درمان شدند، 64٪ در طی 6 ماه در بهبودی باقی ماندند. به طور کامل، 57٪ از مقیاس بیماران بهبودی را در مرحله ای از مرحله 12 هفته ای بدست آوردند.

• هدف درمان DMT بهبود بخشی از مشکلات سلامت روحی روان است که کنترل آنها با روش های فعلی دشوار و سخت است. تجربه روانگردان شدیدی که بوجود می آورد، از جمله احساس تجربه نفس و یگانگی، احتمال دارد کلیدی برای گزینه مثبتی برای بهبود و درمان آن باشد.

• DMT امکان دارد نه تنها برای بهبود افسردگی، بلکه برای بهبود دیگر اختلالات مشابه اختلال های وسواس فکری-اجباری، PTSD و سوء مصرف مواد مفید باشد. داروهای ضد افسردگی سنتی اکثرا از نظر حسی تاثیرات کسل کننده ای دارند، در عوض DMTامکان این دارد تغییرات عمیق تر و ماندگارتری ایجاد کند.

ابعاد جدید
High dimensional experience

در عین حال، هنوز مطالعات بیشتری برای ثابت کردن اثربخشی و ایمنی بهبود توسط DMT برای رفع افسردگی و دیگر شرایط سلامت روح و روان مورد احتیاج است. خطرات پنهانی از جمله اضطراب، گیجی، پارانویا و سندرم سروتونین با استفاده همزمان با داروهای ضد افسردگی وجود دارد.

تحقیقات جدید در مورد مزایای DMT

آخرین پژوهش ها تاثیرات مفید امیدوارکننده ای از DMT را برای درمان قطعی افسردگی و دیگر مریضی های سلامت روحی روانی نشان داده است:

تاثیرات ضد افسردگی سریع و بادوام

• یک تجربه آزمایشی بالینی فاز IIa توسط Small Pharma درصد بهبودی 57% را در بیماران تحت نظر مبتلا به مشکلات افسردگی اساسی (MDD) 12 هفته بعد از یک دوز از فرمول مخصوص DMT SPL026 همراه با بهبود و درمان نشان داد.

• بیماران بعد از شروع سریعا تاثیرات ضد افسردگی را نشان دادند، با اختلاف آماری معنی‌دار 10.8 امتیازات در نمره افسردگی (MADRS) در مقایسه با داروها تنها یک هفته پس از دوز بهبود و برطرف در علائم افسردگی موثر و بادوام بود، به طوری که 64 درصد از بیماران که تحت نظر با داروها بودند در 6 ماهگی همچنان در حال بهبودی بودند.

تاثیرات بادوام
Beneficial effects of DMT

بالا بردن انعطاف پذیری مغز

• به نظر می رسد DMT تغییر پذیری مغز را بالا میبرد و اجازه می دهد تغییرات خیلی سریع و تشکیل اتصالات شبکه های عصبی جدید بوجود آید. این امکان دارد به بی اثر کردن صدمه های ناشی از استرس و شکل گیری افکار افسردگی برطرف می کند.

• fMRI نشان دهنده آن است که DMT اتصال عملکرد جهانی، از هم گستگی و جداسازی شبکه ها را به شدت بالا میبرد و اصلی قشر اصلی مغز را فشرده می‌کند. این دگرگونی ها در نقاط مغزی که در عملکرد روانی مخصوصی انسان و افسردگی تاثیر گذار تر هستند، مرسوم است.

انعطاف پذیری مغز
Brain plasticity with DMT

پتانسیل برای دیگر اختلالات

• درمان DMT همچنین امکان دارد برای بهبود اختلال وسواس فکری اجباری، PTSD و جلوگیری از مصرف مواد مخدر مفید باشد. داروهای ضد افسردگی سنتی اکثرا از جنبه احساسی و روحی تاثیر کسل کننده ای دارند، در حالی که DMT تاثیرات و تغییرات عمیق تری و ماندگارتری بوجود می آورد.

• مدت تایم کوتاه و تاثیرات DMT (10-30 دقیقه) می تواند از نظر مالی و بازه زمانی برای بیماران و پزشکان متخصص در مقایسه با دیگر روانگردان ها کاهش دهد.

در حالی که این نتیجه ها اولیه خیلی امیدوارکننده هستند، تحقیقات بزرگتری در جامع ها و کشورهای های متنوع تر هنوز مورد احتیاج است تا تاثیر گذاری و ایمنی بهبود با کمک DMT به طور کامل مشخص شود. اما درصد بهبودی بالا و دوام تاثیرات که تابه الان مشاهده شده است، پژوهش ها بیشتر در مورد این اتفاقات جدید برای بهبود و برطرف کردن افسردگی و دیگر شرایط سلامتی و روان را ایجاب می‌کند.

تاریخچه DMT

DMT (N,N-Dimethyltryptamine) سابقه ای بسیار زیادی دارد که به چندین قرن قبل باز می گردد و مصرف آن با اعمال و آیین های مذهبی مختلف، به خصوص در آمریکای جنوبی مرتبط است.

مصرف از گیاهان حاوی DMT شناخته شده است که در قرن هشتم در قاره آمریکا اتفاق فتاد، اغلب به شکل اسنیف یا معجون دمنوش دم کرده مانند ayahuasca.

ریشه میموسا هاستیلس
Mimosa hostilus plant

Friar Ramone Pane یکی از اولین اشخاصی بود که مصرف به شکل اسنیف به نام “کوهوبا” توسط مردم تایپو هیسپانیولا را در آخرای قرن پانزدهم اثبات کرد که تأیید شده است که حاوی DMT است.

وارد شدن اروپایی ها به آمریکای جنوبی، قاره جدیدی را در معرض دید بسیاری از مواد توهم زا قرار داد که چند قرن برای اشخاص بومی شناخته شده بود.

از دید فرهنگ غربی، DMT برای بار اول به دست یک شیمیدان کانادایی، ریچارد مانسک، در سال 1931 سنتز شد، اما خاصیت و تاثیر آن روی شبکه های عصبی تا سال 1956 کشف نشد که استفان سارا آن را از گیاه Mimosa hostilis استخراج کرد.

DMT به عنوان یک داروی سوء مصرف در دهه 1960 طرفدار زیادی پیدا کرد و با تایید شدن توسط قانون ماده کنترل شده در سال 1971 تحت نظر فدرال در جدول قرار داد شد.

بنابراین، در حالی که DMT برای قرن ها در مراسم مذهبی و معنوی، به ویژه در آمریکای جنوبی استفاده شده است، تولید مصنوعی و استفاده تفریحی آن در فرهنگ غربی یک پدیده جدیدتر است که به اواسط قرن بیستم باز می گردد.

اسکرول به بالا

برای استفاده سایکدلیک شما باید بالای +18باشید

+18

- -